Za ovaj post odgovorna je Vojvotkinja Tanja od Anrija .

Ne gledam filmove još iz najmlađih dana. Kao klinac, na domaće bih i potrošio vreme, ali na strane – vrlo retko. Moj brat, sa druge strane, je bio moja sušta suprotnost (i danas je). Gutao je filmove i sve što se na njih odnosilo. Čitao je sve časopise koji su govorili o filmu, gledao emisje posvećene filmu, FEST-ovi i drugi filmski festivali su bili nešto što se posećuje kao obavezno. Društvo u kome se kretao je zato njegovo mišljenje o filmu poštovalo. To je bilo nešto kao referenca. Ivan misli da je film glupost – u redu nećemo ga gledati. Ili ako je neko već odgledao isti, posle reči mog brata mogao je samo terati svoje ako ima problema sa sujetom. A, znate kako je: u tinejdžerkim ili ranim posttinejdžerskim  danima: svi bismo da imamo mišljenje o svemu i posebno da nam ga niko ne ospori. Moj brat je jako radio na sebi  svom filmskom obrazovanju.

Radio je i na televiziji. Jedna lokalna, koja je pre nekoliko godina postala beogradska. Kratak radni staž je bio dovoljno dugačak da zahvati i dodelu „Oskara“. Ali, kome je tih dana (a bio je valjda 23.-24. februar  devedeset devete) bilo do Oskara? Pa, mesecima pre toga ništa američko ili englesko nije moglo da se čuje na režimskim i prorežimskim televizijama zbog agresivne politike tih zemalja prema… muka mi je da pišem (da li vas ovo na nešto podseća?). Ameri tek što su objavili da imamo još mesec dana fore… Te godine, oni koji su hvatali televiziju „Spectrum“ mogli su da prate prenos dodele „Oskara“. Glas iz studija TV „Spectrum“ je bio glas mog brata.

Spremao sam se za gledanje „Oskara“, vežbajući fore da ostanem budan. I ostao sam budan čitavih četrdesetpet minuta. Ostatak su mi pričali. Osećao sam se kao Alf u epizodi kada se Kejt porađala, a on prespavao porođaj. Naravno da ne znam ko su bili dobitnici. Šta i da sam znao imena, kad neke od njih znam samo kao imena.

Znam i poneki film. Pre dve godine mi je aktuelna fora bila da je poslednji film koji sam gledao bio „Forrest Gump“. To  znači, kaže jedan mali, da si poslednji film gledao 94-te? Naravno, pustio sam foru da se širi, mada sam film gledao pre tri godine prvi put.

Oglasi