Oznake

,

Pisao sam spontano inspirisan „fejsom. Tagovao kao fejs… ili slično. Onda se desio konkurs na temu „Facebook u mom životu“. Jednu spontanu inspiraciju sam pretvorio u niz tekstova koje sam slao na taj konkurs (jer bilo je više krugova i moglo je da se šalje u svakom krugu). Samo jedan od tekstova sam napisao u vreme konkursa. Moglo bi se reći planski, ciljano, ali… dugo sam tazmišljao da li da ga pošaljem…

Sa ovim što ću pisati nemam problema – konkurs je odavno iza nas. Stoga, ni ovaj kao ni prethodni tagovani na fejsbuh nemaju takmičarskih, pa ni pobedničkih ambicija.

Priča bi mogla da počne jednom od mojih web, cyber, elektronskih opsesija – umrežavanjem. Premrežavanje, bolje reći. Vlasnik sto devedset (hiljada) puteva razmišljanja, faza u životu, pristupao sam mnogim web servisima, otvorio sedam miliona mail adresa, sa login šiframa koje su bile uglavnom pitanje trenutka u kome su nastajale. Šifre su se ređale, životne faze takođe. Već mi se smučilo da pišem, beležim, po dvestoti put sistematizujem nešto što se u red dovesti ne može, kao što su moji paswordi i mail adrese, kad se pojavila najbolja stvar kad se radi o logovanju na razne, brojne servise na webu – korisitm priliku (iako me neće čuti) da zahvalim svim servisima, web stranicama, portalima koji imaju dugmence “login with facebook”. Jedan ključ za sve.

Za sve, kažem, pa i za moj problem:

Na jednoj web stranici sam neko ko odgovara na pitanja posetilaca. Obavezni smo da se ulogujemo. Praveći taj nalog, prošetao sam i „dodatnim prednostima“ portala: napišite svoju Yahoo adresu (hvala, imam ih 292 – ne mogu da odlučim koju bih); imate li google-profil (imam, ali ne dam – na njemu pišem tekstove za blog); Vaš fejs profil?

E ovde je pauza. Najpre zato što mi fejs profil ne bruji baš od neke ozbiljnosti, a učili su nas da se u poslovne svrhe mora nastupati ozbiljno – nema (samo)ironije, nema (auto)sarkazma, nema cinizma… Većao sam, većao i na kraju ipak odlučio da svoj potrošačko-poslovni profil na tom sajtu obogatim i fejs profilom (OK, nisam baš mnogo bio neozbiljan). .

To je lepo kad imaš nalog za koji imaš „rezervne ključeve od vrata“. Naravno, poželite da ih nikad ne upotrebite, ali isprobate za svaki slučaj. Radi.

Po principu Đure iz „Anđela“ (Imam šifru, mogu da se zezam“), ja sam se opustio. Izmešale se šifre u glavi i odjednom više nisam mogao da uđem u sajt na kome treba da odgovaram kupcima (posetiocima). A moram. Mora da se radi. Kažem kolegi, on nudi pomoć: otvorićemo novi nalog! E, ali kakav bih ja to borac bio, ako bih se odmah predao? Nema novog naloga. Kucaj šifre, email adresu znaš (to je ona koja mi sadrži ime i prezime, ona koja mora da se koristi u poslovnoj komunikaciji da bi se smatralo da ste ozbiljni). Ne vredi! Šifra neće pa neće. Doživeo sam paradoks – stranica na kojoj sam domaćin (jer tu radim) je počela da mi izbacuje one slučajne kombinacije brojeva i slova da bi proverila da li sam mašina, pa hoću da hakujem stranicu. Stvarno bruka. Kao kad bi vam članovi porodice tražil ličnu kartu da vas puste u kuću.

E onda je došlo ono što samo prvi put deluje kao podvig. Posle toga, ne vadi se baš iz malog prsta. Ako ne znam koja mi je šifra da otvorim vrata, ući ću kroz prozor. Tako sam se, doduše od kuće – da ne rušim lepo vaspitanje koje kaže da se na poslu ne radi ništa što nema veze sa poslom – ulogovao na sajt na kome odgovaram na pitanja, koristeći nalog na „fejsu“. „Login with facebook“. Nalozi se „poznaju“, pa nije bilo problema. Ušao i video ono što sam i pretpostavljao – prava koja imate u nalogu su ista bez obzira preko čega ste ulogovani. To jeste logično, intuitivno se može pretpostaviti, ali, nekako, teško se – kad je nužda, a nevolja – otrgnemo crnom sledu mislii.

Ulogovavši se u nalog, prva stvar koju sam uradio je bila promena passworda u neki koji znam“. Ne trebaju navodnici, ali, marfijevski bih mogao da dobvršim rečenicu: … za sada.. Fejs mi je pomogao da uđem, dao mi još jednu šansu. Opet sam, kao, postupio po nekakvim sistemu, koji je logičan zaista, ali… u kom li je hotelu, u kojoj sobi Đavo rešio da odsedne…

Oglasi